De reis naar Hohoe - Reisverslag uit Accra, Ghana van Laura Boender - WaarBenJij.nu De reis naar Hohoe - Reisverslag uit Accra, Ghana van Laura Boender - WaarBenJij.nu

De reis naar Hohoe

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 April 2017 | Ghana, Accra

Vandaag op tijd gestart met de dag. Na het ontbijt kwam Aisha. Zij is lid van de guides en reist de komende drie weken met ons mee. Samen met Aisha en Sanne ben ik naar de lokale markt (Santana Market) geweest om inkopen te doen. We hebben onder andere pannen, kookgerei en gasflessen met branders erop gekocht. Daarnaast uiteraard ook nog groenten kunnen kopen. Er wordt werkelijk van alles verkocht op de markt. Bij terugkomst had de rest van de groep de bagage al in en op het busje geladen dus na het betalen van ons verblijf in het Girls Guides Training Center konden we rond 12:15 uur op weg naar Hohoe. Na een rit van drie uur kwamen we aan in Akasombo. Hier hebben we geluncht en hebben we genoten van uitzicht vanaf de brug over het Volta meer. Vervolgens zijn we verder op pad gegaan naar Hohoe. Dit deel van de rit ging wat minder soepel. Niet alleen was er een stuk weg in aanbouw waardoor we over hard zand ipv asfalt reden, daarnaast begon het ook nog een te regenen en niet zo'n beetje ook. Deze tropische regenbui zou vervolgens drie uur duren waardoor we met veel vertraging en in het donker (om half zeven is het hier donker) na een paar keer de weg vragen door onze gidsen gearriveerd in Hohoe. Hier hebben we in het centrum een lokale scoutsleider opgepikt die ons naar het scoutcentrum heeft geleid. Daar aangekomen bleek dat er vanuit gegaan was dat we hier zouden kamperen. Ondertussen duurde de regenbui nig voort. Daarom na een laat diner besloten om toch maar in het gebouw te slapen. Her en der werd een klamboe opgehangen en om 23 uur was het dan toch echt bedtijd.