Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Laura Boender - WaarBenJij.nu Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Laura Boender - WaarBenJij.nu

Accra

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 April 2017 | Ghana, Accra

Daar zijn we dan. Op reis in Ghana. Na een korte maar degelijke voorbereiding gaan we naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Wie zijn we vraag je je af. Wij zijn acht enthousiaste scouts uit Nederland, allen 25+ en allen in voor drie weken vrijwilligerswerk in Ghana met Ghanese scouts. Daarnaast is er ook ruimte om iets van het land te zien. Ook niet geheel onbelangrijk.

Het vliegtuig zat goed vol, maar we konden met zijn achten bij elkaar zitten. Wel zo gezellig. De vlucht van 6,5 uur werd gevuld met films kijken. Na een rustige vlucht zijn we op tijd in Accra geland.

We kwamen tot de conclusie dat reizen in scoutinguniform best leuk is. Je valt op en je maakt snel contact met grondpersoneel, marechaussee en stewardessen. Ze vinden het ook erg leuk om het doel van de reis te horen.

In Accra was het druk. Na ruim 2 uur was iedereen door de controle heen en hadden we alle bagage. Bij de douane mochten we gelijk doorlopen (uniform?). Buiten stonden Eric, Lucy en Shaibu op ons te wachten. De bagage paste maar net in de bus, dus hier ligt nog een uitdaging.
Vanaf het vliegveld naar het Girls Guides Training Center. Daar was geen stroom, dus dat beloofde een vermoeiende, warme nacht te worden. Na het uitladen van de bagage gelijk weer op pad om water en ontbijt te kopen. Gelukkig zat er een avondwinkel in de buurt. Bij terugkomst was er inmiddels stroom en konden we de airco aanzetten op de slaapkamer. Inmiddels was het 12 uur 's nachts (2 uur Nederlandse tijd) en bedtijd.

Laura

Weer terug van een geweldige trip. Dit keer naar de Roverway in Evo, Finland. Een scoutingkamp voor 18-22 jarigen. Erg veel lol gehad als medewerker. Ruim 3000 scouts entertainen is geweldig om te doen!

Actief sinds 24 Juni 2010